Persoane interesate

27 March 2014

Despre dieta si alti demoni

Postarea de astazi o sa fie un ramble imens. Va scriu direct din pat, thank you Lord for my tablet! Am avut o saptamana in care totul mi-a mers prost sau pe dos si nu vreau decat sa imi treaca oboseala asta constanta.

Asa ca, in loc de machiaje si alte prostii am avut chef sa povestim. Ca sa incep cu inceputul : la un an dupa ce m-am mutat in Danemarca reusisem sa pun pe mine 6 kilograme. De la 47 la 53, meh meh meh. Reactia:



Clar a trebuit sa iau masuri si repede. Nu o sa intru in detalii in legatura cu programele de sport, o sa spun doar ca dura prea mult timp. Adica, scadeam cate un centimetru pe luna cu 6 zile de exercitii. Sa nu mai spun, kilogramele nu se miscau din loc - ce dadeam jos din grasime puneam la loc in muschi. Evident, aspectul e total diferit, but still.

Dupa vreo 3 luni in ritmul asta, am decis ca-i timpul pentru inca o schimbare si anume a dietei. Si intrucat nu as putea urma una anume (am incercat Dukan, cea cu 1400 de calorii, etc), e clar ca a trebuit sa-mi schimb total stilul de a manca. Sincer, mi-a luat peste un an de zile sa ajung intr-un punct relativ ok.

Bineinteles, sunt om si am scapari. Insa ma feresc de Pepsi ca de naiba, chit ca eram dependenta. Si jur cu mana pe inima ca a fost cea mai buna decizie luata vreodata. Bineinteles, fara prajeli si fara paine (chit ca nu am fost niciodata fan, poftesc uneori la pain au chocolat de la Lidl), insa regula de baza a fost combinarea alimentelor.

Inainte sa va explic la ce ma refer, o sa mentionez grupa de mancare cea mai controversata: amidonul. Si anume: cartofi, paste, orez, mazare, porumb. Adica fix ce mancam noi ca garnitura. Adica fix ce nu ar trebui sa mancam pe post de garnitura.

Si care e faza? Pai, proteinele ar trebui mereu combinate cu legume, insa nu cu cele pe baza de amidon. Sau ma rog, asta in 80% din cazuri. Adica, pot trisa din cand in cand la micul dejun. Si ca sa ma intelegeti mai bine, o sa va dau cateva exemple pentru cina:


  • Somon la gratar cu fasole verde.
  • Pui la cuptor cu salata verde. 
  • Cateva bucati de bacon sau sunca (stiu ca au grasime, insa merg din cand in cand) alaturi de chipsuri din radacina de telina la cuptor. 
Sau, daca am nevoie de o portie sanatoasa de amidon/carbs: 

  • Cartofi copti cu usturoi.
  • Risotto cu porumb, ciuperci, ardei gras si mazare. 
  • Cartofi "prajiti" facuti in cuptor si tsatziki. 
  • Salata de ton cu paine integrala (aici e partea de 20% unde pot trisa). 
Unele persoane prefera regimurile vegetariene sau vegane pentru o dieta echilibrata. In cazul meu din pacate nu functioneaza absolut deloc. Am nevoie de proteine pure pentru a reusi sa ma tin de sport, altfel nu ma simt 100%. 

Trebuie sa mentionez si partea cea mai importanta, motivul pentru care am reusit sa ma tin de acest stil de viata: cheat meals sau cheat days. Sunt doua optiuni:

  • Alegem o zi in care mancam absolut orice. Cum o zi de mancat sanatos nu o sa faca nicio diferenta, nici una de rasfat nu o sa strice nimic. 
  • Rasfiram bunatatile de 3-4 ori pe parcursul saptamanii. Fie ca e vorba de zahar, prajeala sau grasimi. Personal, aceasta alegere e preferata mea, chit ca uneori e vorba de mai mult de 3-4 ori :)) Im human and/or im pmsing. 
De ce e important acest pas? Fiindca fara el o sa ne gandim mereu la mancare si la ce am renuntat. 


Concluzia postarii de astazi? Tot ce conteaza e sa fim impacate si sanatoase. Scopul meu initial era sa arat ca un model VS, insa dupa multe lacrimi si multa disperare am inteles in sfarsit ca nu sunt dispusa la asa multe sacrificii. Prefer o bucata de ciocolata din cand in cand decat masura 32.

Ah si stiti vorba aia, "nothing tastes as good as skinny feels?". You have been tasting the wrong things. Ne putem bucura de absolut orice, cu masura. Asta se aplica la aproape orice pana la urma.

And remember, a healthy girl is prettier than a skinny, starved girl :) 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Join me on Facebook Follow me on Twitter Follow me on Pinterest Follow me on Lookbook Follow me on Instagram